" /> بهترین دکتر دیسک کمر در تهران |بهترین متخصص دیسک کمر در تهران | سپیده ترامشلوپور
درد دیسک کمر
جولای 21, 2019
ورزش مناسب دیسک کمر
جولای 27, 2019

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران : اگر کمردرد دارید، پس درک می‌کنید که این درد چگونه می‌تواند انجام بسیاری از کارهای اساسی را برایتان دشوار سازد.عارضه دیسک کمر از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد در طول زندگی دچار آن می شوند و گاها درد کمر زندگی روزمره آنها را مختل می کند و بعد از مراجعه به پزشک متخصص ، گاها نیاز به جراحی دیسک کمر پیدا می کند و به دنبال بهترین دکتر دیسک کمر در تهران  بگردند.

تعریف کمر درد

کمر درد یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوریکه بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک،کمر درد شایعترین بیماری در انسان است.کمر درد نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی کمر درد سومین علت مراجعه بیماران به متخصص می باشدبیش از ۹۰ درصد افرادی که دچار کمر درد می شوند طی دو ماه بهبود می یابند.

انواع کمر درد

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

دردکمر از نظر ماهیت درد به سه دسته تقسیم میشود :

۱- کمر درد گذرا :

دردی ناگهانی و شدید در ناحیه کمر،این نوع کمر درد ناشی از انجام حرکات نامناسب و یا کشیدگی بیش از حد ستون فقرات است.  با اینکه  این  دردکمر گذرا است اما هیچگاه نباید کم اهمیت شمرده شود، چرا که میتواند اخطاری برای عود مجدد آن باشد و سریعا” باید جهت جلوگیری از تکرار کمر درد اقدام شود.

۲- کمر درد حاد :

درد حاد در ناحیه کمر است ،این نوع کمر درد در اثر قرار گرفتن در وضعیت های غلط، خم شدنهای مکرر و به مدت طولانی و یا ضربه به ستون فقر ا ت  ایجاد می شود .کمر دردی که کمتر از یکماه از شروع آن می گذرد را حاد میگویند

این نوع کمر درد نشانه وقوع آسیب بافتی بوده و بدرجات مختلفی در فرد ایجاد ناتوانی می کند. هر چند که آسیب کوچک باشد ولی باید مراقب بود و از تکرار آن جلوگیری کرد. برای این منظور در وهله اول باید درمان علامتی جهت کنترل درد انجام شده و سپس در مورد بهبودی کامل اقدام و تمامی فعالیت های طبیعی ستون فقرات را به شکل اولیه خود بازگرداند.

۳- کمر درد مزمن :

به گفته بهترین دکتر دیسک کمر در تهران کمر دردی که بیش از یکماه از بروز آن می گذرد را کمر درد مزمن می نامند.  دردکمر مزمن در واقع در اثر عدم درمان و یا مقاومت به درمان کمر درد حاد ایجاد می گردد.

بدیهی است که درمان به موقع و مناسب کمر درد حاد، همواره درد مزمن را به حداقل می رساند، درد مزمن کمر باید به عنوان یک علامت جدی تلقی شده و کلیه معاینات بالینی و آزمایشات پاراکلینیکی جهت بیماری های سیسم ماتیک انجام گردد. به هر صورت درد کمر مستلزم یک بررسی دقیق و درمان مناسب توسط گروهی درمانگر، متشکل از پزشک، متخصص فیزیوتراپی ، متخصص کایروپراکتیک ، متخصص روانپزشکی و…. میباشد.

انواع دیگر کمر درد از نظر بهترین دکتر دیسک کمر در تهران عبارتند از :

۱- درد موضعی :

درد موضعی، دردی است که در اثر آسیب وارده به ناحیه کمر ایجاد شده و در همان منطقه احساس می گردد و معمولا” فرد قادر به درک محل دقیق آن است.

۲- درد راجعه :

عبارت است از دردی که از یک ناحیه به ناحیه دیگر سرایت می کند. همه  دردهای کمر  لزوما” به دلیل ناهنجاری ستون فقرات نیستند، بلکه می توانند بدلیل ضایعات احشایی باشند که درد آنها به ناحیه کمر ارجاع می شود. در نتیجه ، بررسی و معاینه بالینی دقیق این مناطق توسط پزشک  معالج ضروری است

۳- درد انتشاری :

غیر از دردهای انتشاری عصب سیاتیک که در بالا توضیح داده شده ، ممکن است درد ، منشاء بب عصب سیاتیک نداشته  و از نقاط دیگر به مسیر این عصب انتشار پیدا کرده باشد .

مهم ترین منشاء دردهای انتشاری عبارتند از :

مفاصل بین مهره ای ، رباطهای مربوط ه، رباطهای خلفی که مهره های کمری را به یکدیگر متصل میکنند و بالاخره عضلات اطراف آنها و عضلات ثبات کننده  لگن.

بهترین متخصص دیسک کمردرتهران هشدار این دردها کمردرد نیست

1-بعضی از مواد شیمیایی ادرار مثل سیمان به هم می چسبد و کریستالی می‌شود و سنگ کلیه را ایجاد می کند. وقتی سنگ ها می‌خواهند از طریق ادرار دفع شوند به علت حرکت سنگ‌ها در مجاری ادرار درد زیادی در کمر به وجود می آید.

درد کلیه بسیار شدید و مثل یک چاقوی تیز برنده است که از کنار شکم شروع شده و به پایین و پشت کمر می‌رسد. نشانه های دیگری مثل تهوع، استفراغ ، تب و ادرار خونی با این درد همراه است که نشان دهنده وجود سنگ در کلیه هاست.این درد یکی از بدترین  توع درد در ناحیه  کمر محسوب میشود  و شخص به منظور جلوگیری از صدمه دیدن کلیه و مجاری ادرار باید هر چه سریع تر بهبهترین متخصص دیسک کمر در تهران مراجعه کند

2-دردهای رحمی

دردی که با کشیده شدن رحم به عقب بعضی از زنان تجربه می‌کنند و درست شبیه به کمردرد ستون فقرات است. این درد  در هنگام عادت ماهانه و انقباضات در  رحم بروز میکند. این درد هم به قسمت پشت و پایین کمر می‌رسد و بیشتر زنان آن را با دیسک کمر اشتباه می‌گیرند.

در بعضی از زنان کیست‌های رحم به ماهیچه و اعصاب کمر فشار آورده باعث به وجود آمدن دردی شبیه به کمردرد می‌شود. گاهی درد پایین کمر به دلیل آندومتریوز به وجود می آید. وضعیتی که در آن بعضی از بافت‌های رحم بر روی لگن رشد می‌کند. اگر سابقه چنین دردهایی دارید حتما به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

3-آپاندیسیت

نشانه های  معمول آپاندیس تهوع، استفراغ و درد شدید در ناحیه سمت راست درقسمت  پایین  در شکم است. ولی در بعضی از افراد آپاندیس به جای جلوی شکم در پشت نزدیک کلیه سمت راست قرار می‌گیرد به همین دلیل این افراد درست دردی مشابه انواع کمردرد را تجربه می‌کنند. آپاندیس وقتی عفونی می شود درد می‌گیرد و باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد. اگه غیر این باشد  آپاندیس ارکیده  و عفونت وارد احشا در شکم  می‌شود که شوک به دنبال دارد و گاهی به مرگ منجر می‌شود.

به همین دلیل اگر چنین دردی داشتید و در طول ۲۴ ساعت ادامه داشت به سرعت به متخصص مراجعه کنید. چون خیلی وقت‌ها عفونی شدن آپاندیس فقط با درد همراه است و حتی تا چند روز ممکن است تهوع یا استفراغ بروز نکند

شخیص دیسک کمر

ت

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

تشخیص دیسک کمر،توسط بهترین دکتر دیسک کمر در تهران ابتدا سابقه بیماری را بررسی و بعد آن چندین تست فیزیکی از جمله تست های زیر را انجام می دهد :

۱-تست  به شکل بالا بردن عمودی پا ها در تشخیص دیسک کمر

بیمار دراز می کشید و پزشک پایی را که درد دارد بالا می برد.

۲-تست  یه صورت بالا بردن پای مخالف در تشخیص  درد دیسک کمر

بیمار  دراز کشیده و پزشک پایی را که درد ندارد بلند می کند.

۳-آزمایش عصبی در تشخیص دیسک کمر

اگر تستهای بالا با درد پا یا کمر همراه باشد ، این آزمایش انجام میگیرد ،که نتیجه مثبت آن نشانه وجود  درد دیسک کمر است.آزمایش کامل شامل :

تست رفلکس ، قدرت عضله ، توانایی راه رفتن و  وجود بیحسی است. همچنین امکان دارد  پزشک وجود بی حسی در ناحیه مقعد را نیز بررسی کند چون که این قسمت هم ممکن است تحت تاثیر فتق دیسک کمر قرار بگی رد.

۴-آزمایشات دیگر در تشخیص دیسک کمر

درلکثر  موارد تست های فیزیکی ای که در بالا توضیح داده شد برای تشخیص دکتر  دیسک کمر کافی است. اگر پزشک تردید داشته باشد یا بخواهد عصبی را که تحت فشار است شناسایی کند یا بعد از ۴ هفته درمان هیچ بهبودی مشاهده نشود

ممکن است از تستهای برای تشخیص دیسک  در کمر زیر هم استفاده شود :

۵-تشخیص دیسک کم با اسکن MRI

در این روش از میدان مغناطیسی برای گرفتن عکس از بدن استفاده می شود. با کمک این تست ها  می توان به طور قطعی محل فتق دیسک کمر را شناسایی کرده  و عصب تحت فشار را یافت.

۶-تشخیص دیسک کمر با سی تی اسکن

بوسیله اشعه ایکس ، عکسی از مقطع ستون فقرات و اجزای اطراف آن برای تشخیص دیسک در کمر تهیه میشود.

۷-تشخیص دیسک کمر با میلوگرام

رنگی درون مایع نخاعی تزریق میشود و سپس اشعه ایکس به آن میتابانند . این آزمایشات می تواند نشان دهنده فشار بر روی نخاع یا عصب بر اثر   در دیسک  کمر یا حتی دلایل دیگر باشد.

جراحی در ستون فقرات را چه کسی  میتواند انجام  دهد ؟

بر خلاف گذشته، دو نوع جراحی –جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی- تحت عنوان جراحی ستون فقرات در نظر گرفته می شدند. از آن جا که ستون فقرات بخش مرکزی ساختار اسکلتی بدن و سیستم عصبی بدن است، بخش مهمی برای هر دو نوع عمل جراحی یاد شده در بالا است.

بسیاری از جراحان هر دو نوع عمل جراحی یاد شده؛ زیر تخصص خاصی برای درمان یک نوع خاص از شرایط، مانند دیسک های فتق و یا شکستگی های ستون فقرات دارند، یا ممکن است در بیماران کودکان و اطفال متخصص باشند.

جراحان ارتوپدی معمولا در درمان ضعف های دیسک کمر واجد شرایط هستند، در حالی که جراحان مغز و اعصاب معمولا برای درمان مشکلات در طناب نخاعی واجد شرایط هستند. مهمترین تفاوت بین هر جراح، سطح تجربه آنها با روش خاصی است که شما آن را انجام داده اید است

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

وظایف و مسئولیت های جراح دیسک کمر چیست؟

وظایف روزمره  یک جراح ارتوپدی متهر  مطابق با نیاز بیمارانش تعیین می شود. جراحان ارتوپدی تشخیص و ارزیابی آسیب یا بیماری ها را از طریق آزمایش های تشخیصی مانند اشعه ایکس برای یافتن استخوان های شکسته یا آزمایش خون برای بررسی آرتریت روماتوئید انجام می دهند.

با وجود روشهای جراحی مورد تایید، بسیاری از جراحان ارتوپدی درمانها ی غیرتهاجمی را توصیه و پیاده میکنند. در حال حاضر حدود 50 درصد عمل های جراح ارتوپدی غیر جراحی است. جراح ممکن است عضوی از بدن را گچ بگیرد و شکسته بندی بکند و تمرینات فیزیوتراپی را به بیمار توصیه کند و یا مکمل ها و داروها را برای تقویت مفاصل یا کم کردن درد تجویز نماید.

اگر نیاز به جراحی باشد آنان آسیب ایجاد شده، بیماری یا صدمه را بهبود می بخشند. امکان دارد  استخوان شکسته را با روکش فلزی به هم بچسبا نند و مفصل رانها  یا مفاصل دیگر را با مفصل ی مصنوعی جایگزین کنند .

چه زمانی برای كمردرد به جراح دیسک کمر بايد مراجعه كرد؟

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

به طور معمول، عمل جراحی ستون فقرات به عنوان یک گزینه پس از یک دوره درمان بدون جراحى (مانند دارويي، فیزیوتراپی، تزریق و ورزش) انتخاب مى شود. تصمیم گیری در مورد جراحی ستون فقرات به میزان زیادی به علائم شما (به عنوان مثال، میزان درد، توانایی انجام فعالیت های روزمره)، فوريت در جراحی و عوارض آن بستگی دارد.

برای برخی از انواع درد، تکنیک های جراحی كم تر تهاجمی گزینه هايي برای تسکین سريع درد هستند. برای انواع درد ديگر، مداخله جراحی مناسب نيست و اغلب توصیه می شود تا پیش از عمل جراحی چند گزینه محافظه کارانه را دنبال کنید.