" /> بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران | درمان دردباکایروپراکتیک | دکتر سپیده ترامشلوپور
Cervical disc surgery without surgery
درمان دیسک گردن بدون جراحی
سپتامبر 7, 2019
درمان بدون جراحی دیسک کمر
دسامبر 18, 2019

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران یا درمان دستی نوعی از مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای است که بر اختلالات موجود در دستگاه ماهیچه‌ای اسکلتی، سیستم عصبی و همچنین تأثیر این اختلالات بر سلامت عمومی فرد تمرکز دارد. معمولاً از خدمات ماساژ درمانی برای درمان بیماری‌های عصبی عضلانی نظیر کمردرد، گردن درد و درد مفاصل دست‌ و پا استفاده می‌شود اما کاربرد آن تنها به این موارد محدود نیست.

مزایای مراقبت‌های کایروپراکتیکی

کایروپراکتیک روشی طبیعی برای درمان است و اغلب توسط افرادی انتخاب می‌شود که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی تکمیلی و جایگزینی برای بیماری‌های حاد و مزمن خود هستند.در ادامه به تعدادی از مزایای تنظیم کایروپراکتیک  که توسط بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران انجام میشود اشاره ‌شده است که عبارتند از :

تحریک توانایی بدن برای ترمیم خود

به گفتۀ بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران عوامل بسیاری بر سلامتی تأثیر دارند که این عوامل شامل :

ورزش، تغذیه، خواب، شرایط محیطی و وراثت می‌باشد. کایروپراکتورها به‌جای درمان علائم بیماری با تمرکز بر حفظ سلامتی شما به‌صورت طبیعی، به بدن کمک می‌کنند تا در مقابل بیماری‌ها مقاوم شود.

دوره درمان با انجام ارزیابی کامل شروع می‌شود

زمانی که شما به دیدار بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران می‌آیید، طبق شیوه‌های مورد قبولی که از قدیم استفاده می‌شده‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرید. این بررسی شامل مشاوره، بررسی پیشینه پزشکی بیمار، معاینه جسمی، تحلیل‌های آزمایشگاهی و آزمایش اشعه ایکس می‌باشد. همچنین معاینات ساختاری کایروپراکتیک دقیقی را دریافت خواهید کرد که در آن توجه ویژه‌ای به ستون فقرات شده است.

هیچ احتیاجی به دارو یا جراحی نیست

از طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها، برای جایگذاری و بررسی و اصلاح محتاطانه مهره معیوب مثلا مهره که جابه‌جاشده یا از جایش درآمده ستون فقرات استفاده می‌شود. بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران هیچ‌گاه از درمان دارویی یا جراحی‌های تهاجمی استفاده نمی‌کنند. کایروپراکتیک یک روشی طبیعی درمان است که با تحریک دستگاه ارتباطی بدن، عملکرد این دستگاه را بهبود می‌دهد تا بدین وسیله عملکردهای مختلف سلول‌ها و اندام‌ها و سیستم‌های بدن را پایه‌گذاری، کنترل و هماهنگ کند.

هدف پزشکي کايروپراکتيک

هدف اصلي پزشک کايروپراکتيک با وجودي که تخصص ويژه اي در تنظيم و تطبيق مفاصل دارد، کاهش درد و سپس تنظيم و تطبيق مفاصل است.نرمش ها و ورزش هاي مخصوص، تغذيه و راهنمايي که پزشک کايروپراکتيک ارائه مي دهد مي تواند در بهبود هر يک از بيماري هاي زير بسيار موثر باشد، چون همه آنها براي سلامتي سيستم هاي مختلف بدن که در بهبودي بيمار موثر است، اهميت زيادي دارند.

درمان دردبا کایروپراکتیک

درمان هاي کايروپراکتيک شامل موارد زيراست :

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران

1- با استفاده از درمان کايروپراکتيک ميتوان باعث آزاد شدن گازهاي اکسيژن،نيتروژن،دي اکسيد کربن که باعث ازبين رفتن فشار ماهيچه ها شد

2- درصورتيکه فرد بیمار  دچار گرفتگي مفاصل باشد بوسيله درمان کايروپراکتيک مي تواند با کاهش درد کمر و ايجاد آرامش در مفاصل مواجه شود.

3-اگر بيمار بوسيله درمان هايي مانند به کاربردن اسپلينت يا درمان هاي کايروپراکتيک بهبودي نيافت دراين مواقع يکي ازبهترين روش ها به کاربردن يخ برروي مفصل است درمان هاي کايروپراکتيک ديگري هم مانند استراحت، تحريک الکتريکي ماهيچه ها وماساژبافت ها هم ميتواند موثرباشد.

روش هاي متعددي در درمان هاي کايروپراکتيک وجود دارد که مي تواند به درمان درد ديسک کمر کمک کند. انجام اين درمان ها به مهارت خاصي نياز دارد متخصص کايروپراکتيک بايد بتواند با مهارت بالا و بدون استفاده از امواج الکتريکي بيمار را درمان کند براي متخصصان کايروپراکتيک بسيارمهم است که چه زماني نبايد از درمان دستي استفاده کند تعدادي ازدرمان ها که دردرمان هاي کايروپراکتيک استفاده ميشود شامل موارد زيراست :

**آلترا سوند :

با استفاده از اين روش با فرستادن امواج صوتي به بدن گرمايي در بافت هاي نرم و ماهيچه ها ي بدن ايجاد ميشود آلتراسوند درماني با ماساژ جزئي بافت ها تنها باعث کاهش درد، گرفتگي و سختي مفصل نمي شود بلکه به بهبود جريان خون و تسريع در روند بهبودي هم کمک ميکند.

**به کاربردن گرما ويخ :

متخصصین کايروپراکتيک براي کاهش درد ديسک کمر از گرما و يخ به صورت متناوب روي مفصل استفاده مي کنند کمپرس يخ براي بي حسي کردن مفصل به کار ميرود و سپس براي بازگشت جريان خون و بهبودي سريع مفصل از پدهاي گرم، بطري آب گرم، حوله گرم استفاده مي شود.

**کنترل رژيم غذايي :

اکثرمتخصصین کايروپراکتيک نکاتي را در مورد رژيم غذايي که مي تواند منجربه کاهش درد کمر شود به بيماران توصيه مي کنند که ازجمله اين توصيه ها مصرف مکمل هاي رژيمي بعد از درمان است.

**دياترمي :

اين روش يکي از درمان هاي الکترومغناطيسي با امواج کوتاه است که باعبور از بافت هاي نرم باعث بهبود آن مي شود. دياترمي باعث آرامش ماهيچه ها و بافت هاي اتصال ميشود و گرفتگي ماهيچه ها را کاهش مي دهد و با افزايش جريان خون به روند بهبودي سرعت مي بخشد با استفاده از اين روش نواحي که درمان شده اند گرم ميشوند.

آب درماني :

استفاده از آب در درجه حرارت هاي مختلف مانند استفاده از دوش آب گرم، سونا، جکوزي بسيار در درمان ديسک کمر موثر است در آب درماني به واکنش هاي بدن با تحريک بدن بوسيله آب سرد و آب گرم توجه مي شود درآب درمانی  با استفاده از آب سرد مي توان باعث کاهش درد ديسک کمر با بي حس شدن شد و بوسيله آب گرم مي توان باعث بهبود جريان خون در مفصل شويم و روند بهبودي را سرعت بخشيم.

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران

تحريک الکتريکي ماهيچه ها :

دردرمانهاي کايروپراکتيک با استفاده ازدستگاه هاي الکتريکي الکترودهايي روي پوست قرار ميگيرد و پالس هاي نوري الکتريکي در نقاط مختلفي از بدن براي کاهش التهابات، کاهش گرفتگي ماهيچه ها و کاهش درد کمر فرستاده ميشود.

استحکام ناحيه لگن :

زمانيکه نقصي در طول لگن ايجاد شده باشد و يا کف پا صاف باشد متخصص کايروپراکتيک با قرار دادن يک کفي در ناحيه پاشنه پا براي افزايش ارتفاع آن يا محافظ هاي کمان پا براي اصلاح کمان پا مي توانند باعث استحکام ناحيه لگن شود.

کشش مفصل :

ماساژهاي کششي که متخصص کايروپراکتيک انجام ميدهد با دراز کشيدن در جلوي يک دستگاه گردان است که باعث ايجاد حرکات کششي وماساژمفصل کمر ميشود. متخصص کايروپراکتيک ممکن است ازدستگاه هاي ديگري براي کشش مهره ها، کاهش فشار روي ديسک کمر و کاهش فشار روي عصب استفاده کند. به اين روش از بين بردن فشار بدون جراحي ديسک کمر گفته ميشود.

اشعه مادون قرمز:

در درمان کايروپراکتيک از دوربين هايي براي گرفتن تصاوير رنگي که نشان دهنده جريان خون در مفصل کمر است استفاده مي کنند به عنوان مثال رنگ هاي قرمز نشان دهنده ميزان جريان خون بيشتر در مفصل است اشعه مادون قرمز ممکن است بوسيله متخصصان کايروپراکتيک استفاده شود تا تغييرات درجه حرارت در مفصل و علت درد کمر را ارزيابي کند.

درمان هاي سرد ليزر :

زمانيکه ليزر روي پوست قرار مي گيرد انرژي درون ليزر به صورت امواج نوري توسط سلولهاي بدن جذب ميشود سپس سلولها و بافت ها اين نور را به انرژي تبديل مي کنند با انجام اين روند درد و تورم و التهاب در مفصل کاهش ميابد و به بهبود جريان خون کمک ميکند.

ارگونوميک :

دراين روش درماني متخصصان کايروپراکتيک نکاتي را براي اصلاح فعاليت بيماران در حين انجام فعاليت هاي روزمره يا شغل توصيه مي کنند ميزان موفقيت وشکست درمان ديسک کمر با اين روش به ميزان شدت فعاليت هاي فرد و فعاليت هاي اصلاحي متناسب با شغل فرد بستگي دارد.

تحريک الکتريکي ماهيچه ها بوسيله دستگاه الکتريکي TENS :

يکي از رايج ترين انواع دستگاه هاي الکتريکي دستگاه تنس است اين دستگاه الکترودهايي را روي نواحي دردناک قرار ميدهد و مي تواند باعث تحريک اين نواحي شود دستگاه TENS باعث مسدود کردن سيگنال هاي انتقال درد به مغز ميشود وهم چنين مواد مسکني که به صورت طيبعي در بدن ساخته ميشود يعني ايندروفين را در بدن آزاد ميکند.